Menu
Contact
Menu Contact
Actueel

Xafax verwelkomt Creo Betaalsystemen in de Xafax-familie en zet in op toekomstige groei en innovatie

Fokko Duijzer Fokko Duijzer
Overname nieuws: Creo wordt onderdeel van Xafax!

Alkmaar 9 oktober 2023 - Xafax, een vooraanstaand bedrijf op het gebied van betaaloplossingen en systeemintegratie, kondigt met trots de overname aan van Creo betaalsystemen, een succesvolle onderneming in het ontwikkelen en implementeren van innovatieve betaal-, toegangscontrole- en parkeersystemen. Deze strategische stap brengt twee prominente spelers in de wereld van contactloos betalen samen en biedt perspectieven voor verdere groei en innovatie.

Over Creo Betaalsystemen

Creo, opgericht in 2009 door César Sierhuis en Erik van Egeraat, heeft zijn stempel gedrukt op de markt van contactloos betalen. Het bedrijf heeft zich gespecialiseerd in ‘communities’ en bedient diverse sectoren, waaronder studentenverenigingen, verenigingen, horeca en parkeer- en veerdiensten. Creo staat niet alleen bekend om zijn eigen transactie-engine, maar biedt ook op maat gemaakte integratie van betaal-, toegangscontrole- en parkeersystemen voor zijn klanten.

Complementaire focusgebieden en toekomstige synergiën

De activiteiten van Creo sluiten naadloos aan bij die van Xafax, waarbij beide bedrijven hun eigen backoffice betaalsystemen ontwikkelen, maar actief zijn in verschillende marktsegmenten. Deze overname opent nieuwe deuren voor synergiën en diversificatie in dienstverlening.

De toekomst van Creo bij Xafax

César Sierhuis en Erik van Egeraat, de visionaire oprichters van Creo, zullen betrokken blijven bij Xafax en zullen geleidelijk meer verantwoordelijkheden aan het Xafax-team overdragen, met als doel tegen eind 2025 van hun welverdiende pensioen te kunnen genieten. Dit zorgvuldige proces is ontworpen om een ​​soepele overgang te beschermen, zowel voor Creo-klanten als voor medewerkers.

Het Creo team en de toekomstige integratie

Het team van Creo, bestaande uit Erik, César en Remco, zal hun kennis en ervaring inbrengen bij Xafax. Ze zullen hun intrek nemen in het Xafax-kantoor in Alkmaar en zullen een essentiële rol spelen in de duurzame groei en ontwikkeling van het bedrijf.

Samen sterker en innovatiever

Met de overname van Creo kan Xafax haar dienstverlening verder diversifiëren en uitbreiden, inclusief aanbiedingen op het gebied van betaal-, toegangscontrole- en parkeersystemen en tapautomatisering. Deze strategische stap versterkt de positie van Xafax als leider in de betaalindustrie en biedt nieuwe kansen voor innovatie en groei aldus Roland Vet Commercieel directeur van Xafax.

Cesar vult aan “We zijn ervan overtuigd dat we onze klanten bij Xafax goed onderbrengen. Xafax heeft een ervaren managementteam en ook bij hen staat klanttevredenheid door middel van kwaliteit, service en innovatie, hoog in het vaandel”.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Roland Vet, commercieel directeur, 072-566 7400 of kijk op www.creo.nl.

               

Cookievoorkeuren

Wij gebruiken onze eigen cookies en cookies van derden voor statistische en analytische doeleinden om u de beste ervaring op onze website te bieden.

Meer informatie vindt u in ons cookiebeleid

Wij geven om uw privacy

U kunt uw cookie-voorkeuren instellen door de verschillende hieronder beschreven cookies te accepteren of te weigeren

Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies helpen een website bruikbaarder te maken door basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde delen van de website mogelijk te maken. Zonder deze cookies kan de website niet goed functioneren.

Vereist
Voorkeuren

Met voorkeurscookies kan een website informatie onthouden die de manier verandert waarop de website zich gedraagt of eruit ziet, zoals uw voorkeurstaal of de regio waarin u zich bevindt.

Statistieken

Statistische cookies helpen website-eigenaren te begrijpen hoe bezoekers omgaan met websites door anoniem informatie te verzamelen en te rapporteren.

Marketing

Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers op verschillende websites te volgen. Het is de bedoeling advertenties weer te geven die relevant en aantrekkelijk zijn voor de individuele gebruiker en daardoor waardevoller voor uitgevers en externe adverteerders.