Op donderdag 17 juni jl. heeft de serviceorganisatie van Xafax Nederland de overstap naar een nieuw ticketsysteem genaamd ‘Fieldbuddy’ gemaakt. Nu lijkt dit op het eerste gezicht misschien niet zo spannend, maar deze overstap heeft wel degelijk invloed op onze gehele serviceverlening.
Wat is een Ticketsysteem?
Een helpdeskticketsysteem (support-ticketsysteem) is helpdesksoftware die alle supportverzoeken van onze klanten/gebruikers vanuit verschillende kanalen verzamelt en ze vanaf één plaats beheert. Dit maakt het ontzettend overzichtelijk en handig.
De winst bij deze overstap zit hem in het feit dat wij nu vanuit één centraal systeem werken. Hierdoor kunnen wij tickets efficiënter afhandelen en onze relaties beter van dienst zijn. Bij onze klanten zien we ook een groeiende vraag naar meer inzicht van de serviceactiviteiten die wij voor ze uitvoeren. Ook vereisen steeds meer organisaties gedetailleerde rapportages, evaluaties en de inzet van een “service delivery manager” die de opvolging van de tickets vanuit de afgesproken SLA’s met ze kan bespreken en onderbouwen. Denk hierbij aan:
Zo kunnen wij lopende tickets in het proces nog beter bewaken en managen. Al met al zijn wij ervan overtuigd dat wij op deze wijze onze dienstverlening verder optimaliseren en aan laten sluiten op de veranderende klantvraag.